Funnygrass,Countryblues,pohoda

Drobet nostalgie-DRHLO

03.01.2010 12:00
Drhlo (trsátko)-bluegrassová kapela kterou jsem založil na vandru (cca1978) společně se Sváťou Perníkem, coby dup se přidal Bambus, pak na chvilku Jarda Číča Kocourek, Josef Ztráca Ilko, Franta Kůs ze Stopařů, Dáša Ester tenkrát Vališová z kapely Manoa, Standa Tyčka Sloup z Merklína, přišel i odešel Petr Kůs, bohužel se vytratil Bambus, přišel Ruda Bittner z Dolního Rychnova a když odešel i on, tak jsme zlanařili Daliho Nesnídala, známého z parádní karlovarské skupiny Dlouháni. A tím byl počat (ó- jak romantické) zárodek Hary Phill Bandu, protože vznik jeho předchůdce "Bluesová dvojka Haryho Philla" (Dali a Fanda) tím byl na spadnutí a skutečně pak spadl a tím spadlo...tedy se rozpadlo Drhlo. Pokud se některá souvětí zdají zmatená, tak se omlouvám, ale je to dáno košatostí mých myšlenek:-) 

Hráli jsme všude po okolí, pamětníci si musí se slzou v oku vzpomenout na přeslavné akce: Dostavník v Sokolově, Přepřahání (že by Chodov?), Loketský kotlík (hádejte kde?), Žlutická struna (kupodivu Žlutice), Banjo Jamboree v Kopidlně....různá kola Porty...přesto, že jsem pamětník a slzu mám v oku, tak si na další nevzpomenu! Byly to akce, které už nikdy nezažijeme, chodilo na ně takový hafo trampů, masňáků, drsňáků. kovbojů, muzikantů i normálních spoluobčanů, až je to z dnešního pohledu scifi. Naše domovská scéna byla v Ostrovském T-klubu, který díky solitéru Františkovi Jankovskému byl léta pupkem nejen folkové a country scény na Karlovarsku. Sláva mu!

Náš, asi největší úspěch bylo druhé místo na krajském kole Porty (198x?) v kategorii country, první místo nebylo uděleno. Bohužel jsme na celostátní Portu nejeli, díky protěžování různých klacíkářů, haďařů, kotlíkářů, jak jsme přiblble nekompromisně označovali snaživce z jiných kategorií a tím pádem jsme ani žádnou nevyhráli...

 

Na této fotce jsme mladí, možná i hezcí, plni optimismu a ideálů. Nejen, že máme vlasy, ale jsou takřka havraní! Na druhou stranu nemáme panděro, druhou bradu, zvýšený cholesterol, který má jedinou pěknou vlastnost a to je to, že není vidět. Inu, je to z minulého století, okolo roku 1982 nebo snad dřív?

Zleva:

Zdeněk Bambus Skrežyna (nevím už, jak se příjmení správně píše)

Bohem nadaný banjista s dynamitovým drajvem. Jeden z mnoha kamarádů, kteří podlehli démonu alkoholu. Bylo mi to velmi líto, když jsem se nedávno dozvěděl, že před pár lety zahynul dost nepěkně jako bezdomovec.

 
Fanda Kůs 

Spousta vlasů, žádné vousy a přesto už tenkrát udivoval svou muzikálností a sólovou hrou. Vždy se budu chlubit tím, že jsem ho učil hrát na kytaru-velmi zhruba v jeho 12-13 letech, ale už ze mne nedostanete to, že za rok jeho cvičení mne učil on!

 

Dáša Ester Vališová-Šindelářová

Esterka svým jiskřivým hlasem spolehlivě vyhrávala kdejakou trampskou soutěž ve zpěvu a protože jsme vandrovali se stejnou tlupou (trampské osady Fort Cano, Bříza, Meluzína, Kameňák, Krušnohorská legie, Krtci, atd), byla s ní neskutečná sranda a ještě k tomu na ni byl hezký pohled, tak je jasné, že se musela dát k nám. Zpívala s námi až do konce Drhla a bylo to moc fajn. 

 

Jaromír Azbest Hrubý

Ano, to jsem já! Měl jsem knírek, novou yamahu z -považte- západního Německa!!! a klamnou mladickou iluzi, že se na ní dokážu naučit ony "jakozatrest" zběsilá sóla. Než jsem pochopil a hlavně se smířil s tím, že tahle cesta nebyla dlážděna pro mne, tak jsem ze sebe tolikrát udělal nedouka až stydno je mi. Čo bolo-to bolo, těrazky som bejsmen a tubista a jsem tomu rád.

 

Josef Ztráca Ilko

Můj, ze všech nejstarší kamarád a přítel od druhého stupně základní školy. Tramp, vytrvalý folkař, skladatel a osobitý interpret, bez kterého mejdan nebyl mejdanem. Kdo jednou od Ztráci slyšel: "U cesty děuča stalo a isť sa cez ňu balo", tak určitě na to do smrti smrťoucí nezapomněl! Tenhle šedivý vlk jezdí  léta s kamionem po celé Evropě, vídávám ho poměrně málo, ale vždycky s potěšením.

 

Standa Tyčka Sloup

Houslista a sedlák, kterého k nám přivedl Bambus. Byl známý tím, že když ho nějaká písnička nebavila, tak dělal ksichty a řval jako raněné zvíře: "NUDÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ". Má za sebou spoustu kapel, hraje dosud a myslím, že mu nejlíp jde od srdce "kavárna".

Á-tady máme pěknou sestavičku Drhla cca v 1985: 

Stojící: Dali, Ester, Petr, Fanda, Ztráca a já.

Sedící: vlčák, jména už neznámého, já bych tipoval Šaryk ?

 

 

Kontakt

František.Kůs

frantisek.kus@volny.cz

Nejedlého 482
363 01 Ostrov
Česká republika
EU
Zeměgule

+420 605858043

Vyhledávání

 

Spáchal: Jeremy Krabat, email: jeremy.h@seznam.cz © 2009 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode